Z reakcí studentů střední umělecké školy na komentovanou prohlídku Lubomíra Typlta



Studenti střední umělecké školy grafické v Jihlavě se s námi podělili o svoje zážitky z komentované prohlídky:

Výstava byla pro mě celkem přínosná. Zaujal mě výklad umělce k mladším umělcům, jak on začínal, kde studoval, na co si dát pozor, atd.Umělec působil mile a celá výstava měla skvělou atmosféru. Umělec dokázal zaujmout, a to samé i jeho díla. Výstava byla dobře nasvícena a rozdělena. Ani mě nezaujaly tolik obrazy, byly na mě moc pestrobarevné, ale výklad umělce k jeho dílům a uspořádání výstavy mě velmi zaujalo.

Výstava pana Typlta mě moc nezaujala, co se týče umění, takové obrazy moc nemusím, ale zaujal mě jeho život jako začínajícího umělce. Bavilo mě, že otevřeně odpovídal na otázky a byl upřímný. jen mě to možná trochu odradilo od toho, že bych možná taky chtěla být  umělcem, a ta dlouhá cesta za tím mě vyděsila.

Autorovo povídání o výstavě mi rovněž rozšířilo pohled na cestu umělce. Díky tomu jsem si uvědomila, že klasické umění nechci dělat, protože to pro mě není. Byť to může znít negativně, beru to jako pozitivní zkušenost a ušetření času (protože jinak bych možná strávila několikaletým studiem něčeho, o co vlastně nestojím). Děkuji za obohacující zkušenost.

Komentovaná prohlídka výstavy: „Jedlíci kukuřice“ od autora Lubomíra Typlta mě obohatila asi nejvíc ze všech výstav, na kterých jsem kdy byla. Byla to moje první výstava, kde byl sám autor a mluvil o svých dílech.
Mluvil o své cestě k umění, svých studiích, svých pracovních postupech a o tom, jaký význam má každé z jeho děl. Toto pro mě bylo zásadní k tomu, abych si výstavu užila a abych si uvědomila, že výtvarné umění je stejně tak o výsledném díle tak i o cestě k jeho vytvoření a o samotném umělci a jeho vztahu k dílu.
Obrazy pana Typlta by mě bez jeho výkladu asi příliš nezaujaly, ale právě díky tomu, jak o nich mluvil, jsem se do jeho děl zamilovala a asi na ně nikdy nezapomenu. Stejně jako nezapomenu na jeho výstavu a jeho slova, ke kterým se často vracím, když přemýšlím o vlastní budoucnosti a vlastní práci.

Výstava na mě udělala dobrý dojem a rozšířila mi obzory. Zaujalo mne totiž, že si pan Typlt vymyslel (respektive objevil) novou techniku, které se držel. Líbilo se mi také, že se nebál kontrastů. Jeho díla sice nepatří k mým nejoblíbenějším, každopádně patří k těm, která mě zaujala nejvíce.

Výstava na mě působila kladně. Moc se mi líbil výklad pana Typlta a jeho obrazy mě inspirovaly pro mojí budoucí tvorbu. Uchvátila mě jeho kombinace barev, která se mi nejvíce líbila.

Na výstavě Jedlíci kukuřice“ od Lubomíra Typlta mě nejvíce zaujala barevnost jeho děl a kompozice. Výstava byla pěkná, navíc i  samotný pan Typlt měl moc pěkný výklad, za mě to byla nejlepší výstava, co jsem v OGV viděl.

Nápad komentované prohlídky se mi líbil. Je to skvělá příležitost poznat skutečný příběh a myšlenku za obrazem. Celá akce na mě ve výsledku působila profesionálním dojmem.

Výstava pana Typlta se mi velmi líbila.Hlavní věc, co mě nejvíce zaujala byla myšlenka použití dětí. Výstava tohoto umělce mě velmi nadchla a rozhodně mě inspirovala.

Nejvíce mě na výstavě zaujala barevnost. Způsob jakým využívá barvy. Obraz najednou působí velice hravě.

Výstava se mi líbila. Připadalo mi, že pan Typlt nám předal spoustu svých znalostí a vědomostí. Jsem ráda, že jsem měla možnost zeptat se na otázky, které mě zajímaly.

Výstava se mi celkem líbila. Pan Typlt má krásné malby a jeho styl je originální. Jediné, co se mi moc nelíbilo byl jeho monotónní proslov. Doporučila bych mu, aby mluvil  s více entuziasmem.

Výstava se mi líbila. Bylo hezké, že se pan Typlt snažil poradit a pomoci těm, co se také chtějí stát umělci. I když to někdy působilo trošku zdlouhavě, bylo to zajímavé a jsem ráda, že jsem tam byla.

Výstava byla pěkná. Více by se mi ale líbilo, kdyby tolik pan Typlt nepovídal, bylo to až moc únavné.

Výstava umělce Typlta mě osobně příliš neoslovila. Působily na mě rušivě kombinace barev na jeho dílech. Hodně ale oceňuji nápad autorem komentované prohlídky a možnost mu klást jakékoli otázky ohledně umění. Líbilo se mi, že vždy odpovídal upřímně a pohotově na cokoli.

Děkuji všem studentům, kteří přispěli svými názory, pedagogům SUŠG za účast a spolupráci, zejména však Janě Šimáčkové za pečlivou přípravu a zpětnou vazbu.


Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

Ze sbírek... Nataša Gollová

...z výstavy Sochy mluví: Hana Wichterlová-Stefanová

Ze sbírek... Bohumír Matal