Galerie Živá hodnota
Galerie Živá hodnota zcela
nesdílí tradici galerií se všemi jejími výhodami.
GŽh sice
používá fenomén „internetová galerie“, nicméně zde je využit pouze jako jeden
ze dvou informativních „poutačů“ (kanálů).
Druhým způsobem, jak o sobě GŽh
dává vědět je forma „umělecký happening“, tj. nějaká aktivita lidí ve
veřejném prostoru, kteří se pokouší strhnout kolemjdoucí k aktivní účasti,
alespoň jejich pozornost jako počátek potenciální účasti.
GŽh vystavuje
fyzicky vždy dvě díla ze sbírek Oblastní galerie Vysočiny v Jihlavě
a připravovány jsou další
výstavy dvojic hodnotných děl. Účastník výstavy navíc může zasáhnout do
předvýběru z děl: buď si vybere z nachystaných fotografií a napíše a vhodí do
krabičky číslo reprodukce díla, které jej zasáhlo, nebo on-line přidá LIKE na https://www.facebook.com/zivahodnota/
-
Jako umělec přibližující se
tvorbou předně k malbě jsem ze sbírek OGV (sbírky dostupné k nahlédnutí ve
fotografiích na webu: www.ogv.cz; sbírka čítá přes 6000 uměleckých hodnot,
otisků umělců již nežijících, i žijících) vybral 60 rozum pohlcujících, tedy
živých, neustále promlouvajících bezprostředních záznamů většinou oproštěných
od dobových ideologizujících ornamentů, dekorů a symbolů. A my diváci si přímo
před 12 obrazy na 6 výstavách můžeme všimnout, že forma se proměňuje od
neuchopitelných barevných spekter směrem ke kresebné popisnosti. Vystavené dílo
nejlépe zapůsobí, trávíme-li s ním dostatečný čas různým nahlížením, při různém
světle a neustále se ladící novou informační a teoreticko-vědeckou šíří. Např.
v jednom skromném svazku věnovaném široké veřejnosti se Miroslav Petříček
zmiňuje, že věci, kolem kterých chodíme, nevidíme jako statické, ale jako
neustále proměňované situace. Když tuto informaci velmi stylizuji, nelze obraz
zachycovaný v pohybu proměny světla a vlastní rozumové schopnosti posléze
vnímat jako pouhý stacionář, ale jako proměnu v proměně.
Jakub
Minářů
Komentáře
Okomentovat